سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی مشاغل تهران و اصفهان

http://bazyaft-electeronic.blogsky.com

روشی‌ ساده، جدید، سریع، ارزان و بدون آلودگی توسعه یافت تا نقره را از فیلم‌های عکاسی اشعه‌ی X باطله‌ با کمکNaOh احیا کند. این روش چند مزیت دارد زیرا نیاز به مراحل سوزاندن، اکسیدکردن، الکترولیز و تصفیه کردن را از بین می‌برد. علاوه بر این همه‌ی آزمایش‌ها در یک ارلن انجام شدند( بر خلاف دیگر تکنیک‌ها). شرایط احیای نقره بهینه‌سازی شدند و نقره‌ای با سطح خلوص%99 بدست آمد. ناخالصی‌های فلزی
(
Pb, Ni, Mn, Mg, Fe, Cu, Cr, Co, Cd, Al وSn) نقره‌ی احیاء شده هم با استفاده از روش ICP-Ms تعیین شدند. نتایج بدست آمده با نتایج مطرح شده در متون برای نقره خلوص بالا با استفاده از همین روش، مقایسه شدند.

مقدمه

نقره که یکی از فلزات قیمتی و مهم است در مقادیر زیاد برای بسیاری از اهداف لازم است، به خصوص از صنعت عکاسی، گزارش شده است که %25 از نقره‌ی مورد نیاز جهان از طریق بازیافت حاصل می‌شود که%75 از این مقدار هم از پسماندهای عکاسی است. به همین دلیل روش‌های بکار رفته برای احیای نقره از پسماندهای عکاسی، در کاهش هزینه و زمان مهم‌اند و تأثیر مثبتی روی آلودگی زیست محیطی دارند. فیلم عکاسی اشعه‌ی X باطله بر خلاف دیگر فیلم‌ها حاوی مقدار بیشتری نقره است که حساسیتش را نسبت به اشعه‌های انتقال یافته افزایش دهند و حتی پس از ظاهر کردنو فرآیند تثبیت هم %2-5/1 نقره( از نظر وزنی) در امولسیون روی پایه‌های پلی‌استر فیلم‌ باقی می‌ماند. این فیلم‌های باطله منبع خوبی از نقره هستند که برای اهداف مختلفی شامل مواد حساس به نور استفاده می‌شود. در طی دوره‌ای طولانی مطالعات مختلفی انجام شد که نقره را این فیلم‌های باطله احیاء کنند و اغلب آن‌ها به ثبت رسیده‌اند. روش‌های احیای نقره از فیلم‌های باطله را می‌توان به صورت زیر گروه‌بندی کرد: (R) سوزاندن مستقیم فیلم؛ (b) اکسیداسیون نقره فلزی پس از الکترولیز و (C) فواره کردن لایه‌ی نقره- ژلاتین با استفاده از محلول‌های مختلف. روش‌های دوم و سوم نسبت به روش اول، بطور گسترده‌ی برای احیای نقره استفاده می‌شوند. در کل، روش‌های گزارش شده برای احیای نقره از فیلم‌ها شامل دو مرحله است؛ اول: جداسازی نقره از پایه‌‌ی فیلم و دومی: احیای نقره با گداختن یا الکترولیز. مرحله‌ی اول معمولاً فروشویی است که می‌تواند هم شیمیایی و هم میکروبیولوژیکی باشد. جدول1، روش‌های موجود احیای نقره از فیلم‌های عکاسی را نشان می‌دهد. استفاده از روش‌های شیمیایی با شناساگرهایی چون سیانید سدیم، اسیدنیتریک یا ترکیبات ارگانیک باعث مشکلات زیست محیطی می‌شوند. می‌توان از میکروارگانیسم‌ها هم استفاده کرد اما این فرآیند آهسته است. از سوی دیگر همه‌ی روش‌های موجود وقت گیرند. زیرا شامل دو مرحله‌ی مجزا هستند. این مقاله، روشی جدید برای احیای نقره با خلوص بالا از فیلم‌های باطله‌ی اشعه‌ی X را گزارش می‌کند که با استفاده از هیدروکسید سدیم انجام می‌شود. این روش بر مبنای ادغام مرحله‌ی مشخص‌سازی با مرحله‌ی احیای فرآیند احیای نقره بدون الکترولیز یا گداختن است.

http://zayeatbazyaft.parsiblog.com

http://zayeat-electeronic.sitearia.ir

http://zayeatpc.toonblog.ir

http://camputer-zayeat.parsablog.com

https://cumputer-bazyaft.persianblog.ir

http://www.iran-bazyaft.loxblog.com

http://iran-zayeat.mihanblog.com

http://elc-bazyaft.noblog.ir